18 December 2016

MAIN CHESS .. ADIK MENANG.. ABANG KALAH



Adik, anak Kak Z ni bila masa dia belajar main chess pun tak tahu. Malam tadi dia lawan dengan abang kembar dia. Boleh pula dia menang si abang kalah. Kak Z tengok dari jauh sambil mengadap kerja di komputer. Bila abang kalah boleh bergaduh. Kata adik main tipu. Budak 8 tahun lawan budak 14 tahun. Tetiba budak 14 tahun kalah. Memang dia hangin..haaa. Mak kena duduk tengah tenangkan keadaan.

Kak Z tanya si adik. Adik belajar main chess di mana. Main kat dalam komputer lah. Dulu adik selalu kena tipu dengan Haris. Adik belajar kat komputer. Hurmmm... dia kalau duduk depan komputer senyap jer. Mak mesti tanya.. adik main game ker? Jangan main game kang meletop komputer tu kang.. dia senyum. Ada sekali tengok dia tengah main chess. Abang hakim pun kata adik dia memang pandai main chess. Lepas ni boleh masuk kelab chess sekolah. Nanti kita boleh jalan-jakan satu dunia main chess.. tak zabarnya..

Tapi si adik ni cerdik lain macam. Panjang akal. Mak pun pening. Kalau kita marah dia. Satu hari ni leterkan balik kat kita dengan kesalahan yang kita lakukan. Contohnya satu Kak Z tengok cerita Korea sampai pukul 4.00 pagi. Bangun lambat sikit untuk solat subuh. Kak Z kena leter dengan dia sebab Korea jer. Kak Z selalu bising kat dia asyik kartun jer..solat pun lupa. Akhirnya aku terkena.

Ok bai

No comments:

Post a Comment