12 May 2015

'kalau simpan kat rumah nanti ayah ambil beli nombor'..

assalamualaikum

pengajaran
masa hantar adik gi sekolah agama
terdengar perbicaraan antara mak and anak2 dia
mengenai duit sekolah..
mak dia tanya 'abang ada duit?'
'ada ibu..duit pagi tadi ada lebih abang bawa gi sekolah..ibu bagi seringgit aje'
mak dia tanya lagi..'kenapa tak simpan kat rumah?'
'kalau simpan kat rumah nanti ayah ambil beli nombor'
hurrmmm.. bukan nak sibuk tapi pilu sangat bla dengar anak cakap macam tu.. kita tak tahu apa berlaku.. hanya melihat luaran
dari pengamatan akak lah.. airmuka mak dia pun mcm susah je.. mak motor pun tak kira jalan ko ker jln aku ker. main redah..
kita doakan terbaik untuk family ni
kita ambil iktibar dari perbicangan mereka anak-beranak
ok bai

Petua mengurangkan kolestrol dalam badan

assalamualaikum


dah empat bulan akak amalkan petua ni. ini dapat megurangkan kolestrol dalam badan dan juga buang toksid berlebihan. badan rasa sihat dan segar. 

bila start diet 2 bulan lepas akak dapat mengurangkan berat sebanyak 4 kilo. waktu pagi malakan 1 sud besar. sebelum tidur 1 sudu besar. perubahan besarkurang rasa stress dan kolestrol yang suka tumbuh bawah mata. dulu jerawat mesti akan naik setiap bulan. sekarang sebulan sekali pun susah.
petua ni pun amabil dari mr google juga. 

mula-mula hendak cuba petua n sebab berat badan dah melampau. akak buat bahagi dua dengan kakak. dia pun dapat rasa perubahan. sebab petua ini macam membetulkan perjalanan darah kita. struktur kulit pun berubah.. gebus gebasss..

bahan

1 cawan bawang putih
1 cawan halia
1 cawana lemon yang sudah di buang kulit
1 cawan cuka apple
2 cawan air
3 cawan madu

cara

1. kisar bawang, halia, lemon , cuka dan air
2. tapis semua bahan dan masak hingga menjadi 2 cawan
3. biarkan sejuk
4. masukkan madu. dan kacau
5. siap boleh simpan dalam peti sejuk

cara mengunakan

1 sudu besar - bangun pagi terus ambil
1 sudu besar  - sebelum tidur

masa saya pergi ke perlis. saya tumpang sorang kak norida. suami dia buat untuk jual. dia mempunyai 3 salur jantung yang tersumbat. alhamdullilah selepas mengamalkan petua ni hanya tinggal 1 sahaja yang tersumbat

selamat mencuba

ok bai