18 December 2016

MASK MUKA MURAH DAN MENYEGARKAN



Kak Z memang dari dulu suka pakai mask muka. Sama ada beli yang peeling, jenis topeng, tanah liat dan sapu Kak Z cuba. Tapi kebanyakan harga mahal. Murah pun jenis cream sapu di muka kemudian cuci. Masalahnya kemudia bila Kak Z mengalami rasa gatal dan jerawat akan timbul. Hancus muka..

Kak Z suka baca macam mana artis Korea jaga kulit muka mereka. Kadang-kadang tak terfikir otak kita. Kak Z pun cuba sesuai pulak. Seriously muka memang fresh selepas pakai mask tersebut. Dah lah murah dan tidak ada bahan chemical yang boleh menyebabkan kulit gatal. Vietnamese Rice Paper.





Harga hanya RM6.70 di Tesco. Kak Z guna rice paper ni untuk buat popia. Bila artis tu kata dia guna rice paper sebagai mask muka. Apa lagi Kak Z cubalah. Sukanya ..kulit rasa macam baby. Patut lah dia cantik. Dia potong kecil-kecil dan boleh di bawa kemana sahaja kalau dia hendak pakai. Jimat pun ia.. selamat pun ia...jom Kak Z cara mengunakannya.



Bersihkan muka terlebih dahulu



Potong dua..satu atas satu bawah



Rendam dalam air 2 saat



Pakai bahagian dahi dan rata kan seperti di bawah





Bahagian bawah











Ikut cara diatas untuk cara mudah dan ratakan



Biarkan selama15-20min rice paper akan kering





Buka perlahan-lahan sebab sakit sedikit.





Kulit korang rasa segar

Nota: rendam jangan terlalu lama kerana rice paper mudah koyak. Angkat dari air terus pakai jangan tunggu.
Rice paper banyak. Tidak seperti yang kita beli tanya boleh guna 2 kali seminggu. Tapi rice paper boleh guna setiap hari.

DIY begini murah dan selamat.

Selamat mencuba

Ok bai

No comments:

Post a Comment