23 June 2013

Supplement - Maharani

assalamualaikum..

supplement yang saya makan




BAGAIMANA HERBA MAHARANI BOLEH MEMBANTU ANDA???

~ Menyelesaikan masalah wanita dan remaja 
(keputihan, peredaran haid, senggugut dll)

~ Menguatkan & Mengecutkan
(otot-otot rahim, sistm peranakan & amalan selepas bersalin)

~Melegakan masalah
(sakit pinggang, sakit belakang, sendi, lutut, migrain, angin dlm badan, lenguh2 kebas & urat saraf)

~ Melambatkan jangka masa monopouse
(Pengaktifan hormon estrogen, progestron & androgen wanita)

~ Sistem organ dalam tubuh akan berfungsi dgn baik 
(anti penuaan, awet  muda, kecantikan & kesuburan) 

~Menegang & Memberi keanjalan pada kulit
(payudara, ovari, kawasan perut selepas bersalin, pinggul dll)

~ Meningkatkan kadar metabolisma
(sel darah, minda, tekanan darah, menghilangkan kelesuan, kebahgian kepada pasangan dll)

SEJARAH PENEMUAN HERBA MAHARANI
    Mengikut rekod perubatan dari Dinasti Ming, Bai Feng Wan berasal dari Dinasti Tang. Semasa pemerintahan Dinasti Qing, pakar dari hospital maharaja telah melakukan kajian dan memperbaiki kandungan 'Wuji' (sejenis ayam hitam) Bai Feng Wan , satu produk asli negeri China dan seterusnya melantik Tong Ren Tang sebagai pembekal tunggal kepada kaum kerabat maharaja. Malahan Maharani Ci Xi sendiri mengambil makanan tersebut sebagaipenyubur dan awet muda. Seterusnya Tong Ren Tang Te Zi Bai Feng Wan sehingga hari ini telah dipamirkan dalam muzium Istana Larangan di Peking. a
RAMUAN UTAMA: Wuji (Gallus Gallus Domesticus), Cornu Cervus Nippon dan pelbagai herba Cina yang bermutu.
Diluluskan Oleh Kementerian Kesihatan Malaysia MAL 20014419T

Cara Pengambilan:  Setengah BEBOLA setiap pagi (25 biji kecil)sebelum sarapan selama 12 hari sahaja selepas hari kedatangan haid yang terakhir. Hendaklah dimakan bersama air suam.
Jika berlaku panas badan, sila kurangkan pengambilan dengan memakan 10 biji pil kecil pagi dan 10 biji lagi pada waktu malam.
Setelah habis pil tersebut, sila berhenti dan mula semula memakan herba maharani ini pada bulan yg seterusnya selepas kedatangan haid. Maknanya 1 bulan cuma perlu makan 1 kotak sahaja.
Peringatan: Bagi memastikan keberkesanan, adalah disarankan agar meminum air sekurang kurangnya 2 liter sehari. Tidak perlu dimakan ketika dalam tempoh kedatangan haid.

Simptom Penyakit
Kadar Keberkesanan
(%)
Haid tidak teratur
80.4
Kesakitan haid
78.8
Hepititis berterusan /
kronik
77.5
Pendarahan selepas
bersalin
93.3
Pendarahan selepas
pembedahan
75
Keputihan
100

hubungi saya :- 0173556542

Supermoon

assalamualaikum..
supermoon

Fenomena bulan paling hampir ke bumi yang dikenali sebagai Preigee atau supermoon akan dapat disaksikan di seluruh dunia malam ini.
Agensi Angkasa Negara (Angkasa) semalam berkata, orang ramai akan dapat melihat bulan yang 14 peratus lebih besar dan 30 peratus lebih cerah berbanding fenomena bulan penuh biasa.
Katanya, orang ramai akan dapat menyaksikan bulan berada pada fasa penuh dan uniknya bulan penuh kali ini merupakan bulan penuh yang paling hampir dengan bumi pada jarak 356,989 kilometer.
Kenyataan itu menyebut, keadaan itu berlaku kerana bulan mempunyai orbit yang sedikit bujur, bukan berbentuk bulat sempurna menyebabkan jaraknya dengan bumi sentiasa berubah-ubah.
Selain itu, antara kesan jarak bulan yang dekat ialah perbezaan pasang dan surut air laut agak tinggi berbanding kebiasaan.
Tahun ini, jarak paling jauh antara bulan dan bumi ialah pada 7 Julai iaitu fasa bulan baharu dengan jarak 406,491 kilometer.


d'kissesdodol - buka untuk tempahan

assalamualaikum

d'kisses dodol adalah dodol yang mengunakan resepi negeri kedah. boleh oder dari sekarang sempena sambutan hari raya aidil fitri yang akan datang.

dodol comey

dibungkus cantik

Nak namakan lauk apa yea.. tempe, kentang dan ikan bilis goreng dengan cabai

assalamualaikum,

oleh kerana nak makan sesuatu yg berkhasiat.. ada tempe, kentang dan ikan bilis so terjadilah lauk ini..

goreng cabai

kalau orang kl.. panggil cabai - cili atau lada. dah duk kedah ini keluar lah ayat cabai. tapi tempe memang susah lah nak cari. makanan kegemaran tu. dari kecik dah diasuh makan tempe.. pergi sampai hujung dunia pun tempe ni susah nak tinggal. 

tempe

kentang pula mana-mana pergi pun ada. senang nak cari. tapi ada macam2 jenis. tapi di malaysia tak ada ditanam kentang. semua di import. kentang masak apa2 pun sedap
kentang

ikan bilis beli kat tanjung dawai. senang nak dapat. macam2 grade. ada diimport ada tempatan.
ikan bilis

gabungan tiga benda ini jadi lah lauk tadi.. tapi nak gabi nama apa yer.. dalam FB komen lauk campak2 .. boleh gitu..

bahan:-

Bahan A

1 keping tempe - goreng
2 biji kentang - hiris goreng
segenggam ikan bilis - basuh dan goreng
1 ulas bawang besar dihiris halus

bahan B

1 ulas bawang besar
5 ulas bawang putih
3 sudu besar cili boh
minyak masak untuk menumis
1/2 sudu teh garam
1 sudu besar gula.. gula dan garam ikut rasa rasa klu rasa kurang tambah

cara:-
1. tumis barang A.. dah garing masukkan gula dan garam agak dah hancur masukkan bahan A.
2. kacau rata dan masukkan bawang..

sudah siap dan selamat mencuba


Bubur Kacang

Assalamualaikum,

selalu bubur pacang org makan utk minum petang atau menjamu para tetamu.. tapi hari ni akak makan bubur  kacang utk makan tengahari.. waduh.. apakah kesannya selepas ni.. tunggu jelah..
bubur kacang
selamat menjamu selera

matahari di ufuk barat.. petang semalam dari sungai petani

assalamualaikum

cantik sungguh pemandangan matahari bila dah kebarat.. petang semalam lah punya kerja ni sanggup berhenti keta tepi jln...




biskut raya untuk dijual - RM20.00


Assalamulaikum.

biskut raya untuk di jual

dalam satu bekas ada 4 jenis biskut


assorted- almond london, cheezy crispy, mushroom dan butterfly

biskut mushroom

crispy cheese

biskut butterfly

biskut almond london


harga 1 bekas - RM20.00 tidak termasuk harga penghantaran

untuk oder hubungi saya 0173556542

biskut raya - pistachio

assalamualaikum

biskut pistachio untuk di jual

biskut pistachio

RM27.00 - tidak termasuk kos penghantaran