11 May 2014

Mother's Day

Assalamualaikum

Saya dilahirkan sebuah keluarga yang besar 5hb Disember 1973.. di melaka. Mak seorang suri rumah dan ayah kerja kampung dalam surat beranak tulis gitu.. tapi lepas tu dia berniaga.. sebelum tu dia askar..

mengingatkan emak di lahirkan pada 8hb may 1936 dan meneninggalkan pada 8hb ogos 1998 kerana kegagalan buah pinggang.

kenangan masa hidup dengan dia tak banyak sbb selepas darjah enam saya duduk di asrama. setiap minggu mak dan ayah pasti datang melawatlah.. tapi mereka penuh dengan kasih sayang..anak bongsu lah kata kan kan kan..

pesanan mak yang saya ingat sampai hari ini.."zura ko kalau tak belajar masak.. esok mah mati jangan ko nangis ateh kuboe.. omak omak.. nak masak macam mano.. tak tau nak bagi laki makan apo.." gelak kan..tapi alhamdullilah.. pesan itu menjadikan saya boleh lah pandai masaknya..rindu mak... Hajjah Halimah Baba..alfathiha

Sebagai ibu kepada 4 orang anak lelaki.. 14 tahun,kembar 12 tahun dan paling kecil 6 tahun saya membesarkan mereka dengan tangan saya sendiri tanpa suami saya sejak 6 tahun yang lepas. Semua saya serah kepada Allah memohon pertolongan dari dia supaya semua berada dalam keadaan yang baik. saya juga tahu ada ibu yang seperti saya tidka putus harapan dalam meneruskan kehidupan. mohon perlindungan dari Allah.. insyallah kita akan di lindunginya.. amin..

Uols see...my eldest niece sent to all her auntie n including me..her gorgeous makcu..


Tq.. babes...makcu dah rasa mcm Margaret Thatcher.. nengok gambow Mother tu. 
To my lovely auntie n my mom the only beloved sister Datin Habsa Baba.. n others auntie n my cousins... #byksgtcousindendlmnitaktertag

Happy Mothers day

To all my sister can't tag uols lah cz uols not in my frin list...

Ok bai

Udang Fresh

assalamualaikum

Udang yang segar memang sedap. masak dalam pelbagai cara. udang yang saya dapata dalah dari kolam yang di usahakan oleh abang saya di sungai petani. kalau berminat untuk oder boleh hubungi atau PM sy di fb d'Dapur c'Chanteq


Udang Tempura

Udang masak lemak cili padi


Udang Fresh Dari kolam

My Fisherman @ Pakngah otw gi kolam udang untuk Jala Udang


Jala ditebar


Tarik jala beratus udang sekali tarik



Itu udang


Pemandangan dari jauh kolam udang


   

Kolam Ikan siakap


Kolam ikan ketutu

ikan ketutu