Posts

Showing posts from May 15, 2014

Murtabak Utara

Image
Assalamulaikum

cakap jer pasal murtabak daging atau ayam.. waduh ini betul menguji iman utk berdiet...
tak pernah kurus.. bukan tak pernah.. dulu badan kecik jer 49kg.. dengan ketinggian 5 kaki 5 inci.. blh jadik catwalk model ... m'sia jer..

dah kawin ni jer barai sbb makan n makan n makan.. semua sedap..



korang tengok gambar ni mcm mana nak diet.. hampeh diet ku.. kesedapan mengatasi segalanya...

Mlm ini murtabak lagi
Sure mlm ni termimpi mimpi
Sape nak bg kiter mcm ni..
Blh oder kat kak chanteq nie..


Murtabak
makan pulak dengan acar bawang yg original.... lemah lutut mak engko.. mak mertua lalu depan pun  tak perasan.. sbb tak der perasaan nak nengok.. perasan murtabak aku depan mata jer

acar bawang
ok bai

Pantun si pembuat roti

Image
Assalamualaikum

Burger Bun..



Burger Bun
Burger bun nama di beri
Lu nak buat sendiri
Tapi gua tak resepi
Sbb malas nak bagi



Red bean bun @ bun kacang merah

Roti Kacang merah

roti kacang merah
bun red bean 
ko marah
kena cium dengan mr bean

#makpunyasukerhatilahtayangmenayang

Ok bai

Mee goreng Segera Berudang

Image
Assalamualaikum,

udang sana sini.. hari hari makan udang.. sedap sangat dapat makan udang fresh. menu lunch hari ni ialah mee goreng segara berudang


Mee goreng Segera Berudang
resepi
5 keping Mi segera Vit's - rebus selama 5 min shj.. jangan terlalu lama nanti kembang 2 sudu besar cili boh 1 biji bawang besar - kisar 3 ulas bawang putih - kisar 10 ekor udang 5 sudu besar kicap manis gula garam 2 biji telur jika suka
cara 1. tmis bawang besar dan bawang putih 2. masukkan cili boh biarkan garing 3. masukkan kicap, garam dan gula 4. 1/4 cawan air 5. masukkan udang 6. masukkan mi segara yang sudah di rebus dan perlu di toskan 7. ok boleh makan
Mi segara Vits.. ihsan mr google

ok bai