15 May 2014

Murtabak Utara

Assalamulaikum

cakap jer pasal murtabak daging atau ayam.. waduh ini betul menguji iman utk berdiet...
tak pernah kurus.. bukan tak pernah.. dulu badan kecik jer 49kg.. dengan ketinggian 5 kaki 5 inci.. blh jadik catwalk model ... m'sia jer..

dah kawin ni jer barai sbb makan n makan n makan.. semua sedap..



korang tengok gambar ni mcm mana nak diet.. hampeh diet ku.. kesedapan mengatasi segalanya...

Mlm ini murtabak lagi
Sure mlm ni termimpi mimpi
Sape nak bg kiter mcm ni..
Blh oder kat kak chanteq nie..


Murtabak

makan pulak dengan acar bawang yg original.... lemah lutut mak engko.. mak mertua lalu depan pun  tak perasan.. sbb tak der perasaan nak nengok.. perasan murtabak aku depan mata jer


acar bawang

ok bai


Pantun si pembuat roti

Assalamualaikum

Burger Bun..



Burger Bun

Burger bun nama di beri
Lu nak buat sendiri
Tapi gua tak resepi
Sbb malas nak bagi



Red bean bun @ bun kacang merah

Roti Kacang merah


roti kacang merah
bun red bean 
ko marah
kena cium dengan mr bean

#makpunyasukerhatilahtayangmenayang

Ok bai

Mee goreng Segera Berudang

Assalamualaikum,

udang sana sini.. hari hari makan udang.. sedap sangat dapat makan udang fresh. menu lunch hari ni ialah mee goreng segara berudang


Mee goreng Segera Berudang

resepi

5 keping Mi segera Vit's - rebus selama 5 min shj.. jangan terlalu lama nanti kembang
2 sudu besar cili boh
1 biji bawang besar - kisar
3 ulas bawang putih - kisar
10 ekor udang
5 sudu besar kicap manis
gula
garam
2 biji telur jika suka

cara
1. tmis bawang besar dan bawang putih
2. masukkan cili boh biarkan garing
3. masukkan kicap, garam dan gula
4. 1/4 cawan air
5. masukkan udang
6. masukkan mi segara yang sudah di rebus dan perlu di toskan
7. ok boleh makan

Mi segara Vits.. ihsan mr google


ok bai