18 December 2016

NAIB JUARA KEJOHANAN BOLA SEPAK BAWAH 16 TAHUN



Tiap petang sepanjang cuti sekolah ni dia pergi main boleh. Setiap Sabtu petang dia kata ada lawan bola di Sekolah Adi Putra. Minta RM2.00 nak beli air katanya. Hari Rabu gigih basuh kasut. Kak Z tengok jer lah.

Lepas tu mengadu kaki kejang. Adik lah tukang urut. Mak dia bagi yoko yoko. Saja diam tak nak tanya. Hari Jumaat di cerita. Esok ada perlawanan besar ni. Hakim dapat masuk final. Patut lah gigih basuh kasut.



Masa duduk di Kedah dulu, dia bermain untuk sekolah dan sampai ke peringkat daerah. Balik sini main juga bola. Tak sangka pula dia masih aktif. Kak Z suka dia masuk acara memanah. Tapi di sekolah dia tak ade aktiviti memanah. Bola pun bola lah Bang Kim. Jangan ke arah lain sudah.

Bukan hanya bola dia ni. Presiden Silat Sekolah Men Keb Ghafar Baba. Atas bawah Kak Z tengok dia. Dia memang rajin. Jarang minta duit. Kerja cari duit sendiri. Ramai yang suka bagi kerja dengan dia. Murah rezeki dia. Alhamdullilah.



Malam tadi dia balik bawa sijil dan piala. Momee, abang naib juara. Dapat RM700.00. Ok lah tu. Bahagi 18 orang..Hiii. Hendak celebrate mandi di Afamosa Water World. Nangis mak.. tanya ada duit tak? Ada sebab orang bagi kerja 3 hari. Bagus lah tu. Gigih anak mak ni. Selalu cakap kat dia. Where ever you go you can survive. Dia tanya nape? Sebab pandai buat kuih koci. Hiii. Sebenarnya ikhtiar hidup yang dia ada menyebabkan mak dia cakap macam tu. Terharu.. mak doakan terbaik untuk awak abang.



Kejohonan yang di sertai ialah Bola Sepak Bawah 16 tahun Piala Ketua Pergerakan UMNO Bahagian Masjid Tanah 2016. Fuuhhh..UMNO ko..haaa..

Ok bai

No comments:

Post a Comment