Posts

Showing posts from May 9, 2014

Seplastik duit

Image
assalamualaikum

semalam cikgu Bie bagi seplastikduit

Duit
duit ni hasil dari berniaga roti.. tak tau ada berapa RM.. tak kira.. sbb tak sempat nak kira.. tapi sungguh interesting sbb kanak2 yg dlm rumah nie pun sama ngiranyer
ukhwah sesama keluarga
tapi lepas kira paling haru.. momee upah es krem..
betuah betul anak2 aku nie..
ok lah.. sib baik singgit jer
ok bai

Jemput-jemput

Image
assalamualaikum,

pagi ni breakfast jemput-jemput cicah masak lemak udang cili padi


jemput-jemput
masa kecik2 dulu arwah mak suka buat jemput-jemput sarapan pagi.. masa tu duk kg..arwah rajin buat lempeng dan codok pisang..
jemput2 ni letak ikan bilis n bawang
jemput2 ni akan cicah dgn lauk masak lemak yg telah di panaskan.. atau pun lauk masak asam pedas..
walaupun nampak simple apa sahaja yg arwah masak memang sedap.. 
pesanan sampai hari ni paling tak boleh lupa.. "zura klu ko tak tau masak .. esok esok klu mah mati ko jgn datang nangis kek kubor.. tau"..agaknyer pesanan yg mcm tu terus hakak pandai masak..
walaupun arwah dah lama meninggal .. i still miss her so much...al fathiha to my mom.. 
Hajah Halimah binti Baba..
yersterday her birtday to.. 8hb mei 1936... Mak happy mother's day.. adeik always remember u in my doa 
p/s.. gelaran manja hakak .. adeikk .. ko jgn gelak.. penampo kokodel ko dapat 
ok bai


Baju 3/4.. jaga mata ku

assalamualaikum

pagi ni hari boleh nak tulis.. 

ok nak ngumpat n ngutuk org hari jumaat
mlm tadi pergi lah KFC bandar putri jaya..lepas ambik si kembar tusen math 
waduh.. hakak melopong tengok orang..amoiii.
nape? bajunyer 

ya allah rasa mcm nak bagi abaya yg akak pakai kat dia lah.. tefikir jap aku bg abaya aku.. aku pun seksi kat dlm nie
anak2 yg tak baligh nie pun bersiul nengok tengok amoi tu..
ini sg petani ker Hong KOng or ker siam?otak akak berputar nanye

seluar sekecik kecik yg ada.. sendat.. almost nampak ttooott dia.. baju pulak 3/4 jer.. besar nasi lemak 20sen jer..seumpama sekeping papan playwood..

bukan jelus taw..jelus aku bertempat.. bukan yg ini.. bukan bukan bukan.. ini menjurus kerah umpatan, dosa n kutukan

aku terus bungkus makanan kanak2 nie dgn garang mak cakap jom balik makan kat rumah.. anak2 pun hairan wal ajaib apersal mak aku nie tetiba berangin..sbb nak elakkan mata anak2 punya pasal

tolong lah gomen adakan undang2 cara pemakaian di khalayak ramai.tak kira bangsa apa..…