26 January 2016

Legoland Malaysia.. teruja naik roller coster

Pengalaman ngeri naik roller coaster zaman remaja bergetah masih menjadi mimpi ngeri pada akak. Puncanya akak pernah naik roller coster habis isi perut tekeluar. Sejak dari hari itu aku tak naik benda walaupun boyfriend ker, bestfriend ker yang ajak...tobaaatt..

Bila pergi Legoland Malaysia semuanya berubah 360 darjah..akak naik roller coster.. serius cakap sesiapa yang datang ke Legoland akan jadi kanak-kanak riang Mula -mula naik roller coster Project x.



Mula-mula macam berani. Sampai atas..dengan tutup mata, aku punya jerit..hanya tuhan yang tahu.. next pessenger ..tidak lain tidak bukan...adik hanis..'momee..adik takut..' takut juga hero hindustan ni.. mak dia kata. Pegang tangan momee..dik lepas tu jerit kuat..haaa

Pucat lesi anak aku.. nasib baik 1 round.. kalau 2 round mau jantung terkeluar. Budak 3 orang naik ridder kat belakang..paling kuat jerit si abang hakim..



Turun dari ridder tu..tanya ok ker? Si abang jawap..kecut telur...haa..penakut rupanya si macho aku ni..korang tengok gambar atas.. muka baru nak berdarah sebab sebelum tu pucat lesi..



Yang mula-mula kami takut. Hendak cuba yang kedua. Dragon Apprentice. Dalam hati dap dup .. sempat berdoa jangan aku sakit jantung naik benda ya allah. Bila naik benda ni akak jerit lagi...macam orang putus satu urat kepala. Kurang sikit takut sebab rendah dan tak terasa sangat.. menyebabkan kami hendak naik yang lagi tinggi dan besar.. semangat.. bukan selalukan..sekali sekala.. why not..😅😅😅



Ini lagi tinggi dah besar..pesan dengan anak-anak kalau korang takut jerit jer kuat-kuat untuk hilang takut..mak nampak jer cool. Tapi dalam hati siap mengucap. Minta ampun dari allah. Adik dalam takut-takut pun naik juga.. ready get set goooo.... jerit yang paling kuat aku jerit.. putus urat kentut.. senak perut menahan.. tak tau nak cakap lah.. jantung bergerak RPE 7-8.. korang dah naik korang tau lah. Mata tutup.. tapi sempat jeling budak sebelah aku ni..senyap sunyi..ker aku tak dengar sebab aku menjerit lagi kuat... hurmmm. Turun jer dari train.. gelak tetap gelak..kaki mengeletar. Lepas tu dalam hati cakap alhamdullilah aku hidup lagi. Penakut sungguh aku ni..

Lepas naik roller coster kami cari tandas sebab mak nak buang air kecil. Tapi si kembar tidak mahu ikut. Sebab hendak pergi melawat tempat lain..kami berjanji untuk jumpa di satu tempat. Dia pergi berdua.. tungu punya tunggu adalah 20 minit kami cari diaorang..cakap pada abang..momee rasa diorang naik roller coster..

Betul..korang nak tahu berapa kali..? 6 kali..



Korang tengok muka tidak bersalah. Orang penat menunggu, dia boleh naik benda tu sampai 6 kali. Tak senak ker perut korang?

Itu lah pengalaman naik roller coster kami berlima. Kalau tanya akak nak naik lagi tak? Naaaakkk...adehh

Ok bai

1 comment:

  1. Kusss semangat!! Tapi memang seronok giler dapat naik roller coster..nak repeat lagi!! Heeee

    ReplyDelete