09 May 2016

Sambut Hari Ibu di Ramada Plaza Melaka..bersama Chef Wan


Hari Ibu Di Ramada Plaza Melaka


Apa itu Hari Ibu? Hari Ibu adalah yang disambut untuk menghargai para ibu. Hari Ibu adalah hari Ahad minggu kedua bulan Mei. Tahun ini ialah 8hb Mei 2016. Sama tarikh lahir arwah mak Kak z yang ke-70. Sebagai ibu, kak z rasa bersyukur pada Allah S.w.t sebab memberi kesabaran, kekuatan, ilmu dan rezeki melimpah ruah untuk membesarkan anak-anak yang empat orang tu. Alhamdulllilah..





Sambutan Hari Ibu tahun ini Kak z, Julia Ali dan Farah Dafri meraikannya di Ramada Plaza Melaka. Best wooiii.. macam-macam ada. Makanan sikit punya meriah. Suka sangat kami bertiga makan. Habis diet mak. Tak apa.. Isnin hendak puasa ganti dan sunat. Jadi kita makan dengan happy go lucky.


Belakang Kak Z, Depan kiri Julia Ali dan Kanan Farah Dafri









Pelbagai Jenis Hidangan Di Hari Ibu, Ramada Plaza Melaka

Lepas makan berzumba pulak. Adeehh..penuh perut macam mana hendak meloncat dan berzumba. Zumba jugalah.. sebab ramai yang berzumba termasuk Chef Wan yang menjadi artis jemputan dalam majlis ini. Zumba sampai gegar badan. Dah lama tak jogging stamina turun sikit. tak boleh jadi. Kena jogging semula. Berpeluh juga walaupun dalam bilik berhawa dingin.


Zumba Di Ramada Plaza Melaka



Penasihat Diet dari Hospital Putra Melaka


 Habis berzumba, pakar Diet dari Hospital Putra telah memberi penerangan mengenai yang bagus untuk kita semua. Takut juga Kak z sebab dah masuk four series ni kenalah berjaga-jaga hal makanan. Silap makan binasa badan. Semua kebanyakan penyakit di Malaysia berpunca dari tabiat makan kita sendiri. Penduduk Malaysia mempunya rakyat obesiti terbanyak di Asia Tenggara. Kak Z ni kategori Obes ker? Takuuutt..kena kuruskan badan kalau tidak mahu berpenyakit.


Chef Wan Usik Mak Dia


Selepas ceramah pasal kesihatan, Acara Chef Wan bermula. Chef Wan ni dari dulu kelakar. Dia usik-usik mak dia atas pentas. Sporting mak Chef Wan. Rindu pula kat Arwah mak Kak z. Chef Wan anak yang baik. Nampak gaya di betul-betul sayang dan menghargai mak dia. Kak Z berdoa pada Allah..anak-anak Kak Z pun sayang Kak z...nangis kejap


Chef Khairul, Chef Wan dan Chef Ella




Chef Wan membuat demo masakan mee rebus. Resepi ini adalah dari mak Chef Wan yang menjual Mee Rebus. Mesti best. Kak z ada resepinya. Nanti kak z cuba dan try. Lepas Mee Rebus, Cehf Wan membuat demo bakar kek. Dia atas pentas Chef Wan di bantu oleh Chef Khairul dan Chef Ella.. jadi usikan Chef Wan. Kalau Chef Wan tahu diaorang ni suami isteri mesti usik sepanjang demo berlangsung. Celoteh Chef Wan membuat orang ramai terhibur dan tergelak. 

Ada cabutan bertuah. Kami bertiga tidak bertuah pada sambutan ini. Ramai juga yang mendapat hadiah yang menarik. Kak z nak tupperware. Sabar z belum rezeki lagi. Banyak lagi tupperware kat rumah belum habis pakai. Paling best dapat menginap di Ramada Singapore. Nak lah..dapat tidur free di Singapore. Tak pe minggu depan Kak Z menginap di Ramada Plaza Melaka. Ok tak?




Kami Bersama Chef Wan

Kami bertiga ni mestilah acara wajib hendak bergambar dengan Chef Wan.'Chef..kami blogger dari Melaka. Dia tanya blog pasal apa? Pasal masak-masak chef..' Betul ke tidak? Minta maaf Chef..kalut sebut aje masak-masak. Kami ni blogger lifestyle, travel, beauty dan masakan. Sebab bertiga macam-macam ada.


Bersama Head of Director Ramada Melaka,
Puan Nora Director of Sales and Marketing dan Mrs Carol 

Kami sangat berbangga dapat mengenali mereka di belakang Tabir untuk memeriahkan acara ini. Team Puan Nora Director of Sales and Marketing dan Mrs Carol menjadikan acara ini berjalan lancar. Kami bertiga gembira dan rasa di hargai sebagai ibu dan bakal ibu kerana hadir di sambutan Hari Ibu Ramada Plaza. Seronok sangat weeii..

ok bai

No comments:

Post a Comment

SOURDOUGH BANGGALI LOAF

Hi, let me share this beautiful banggali loaf recipe. Which i'm a  bread maker so i plug and play with my discard levine to make this lo...