04 August 2015

Jelajah kampus Cosmoderm "Grooming for Success" di UITM Lendu

Assalamualaikum



Poster jelajah kampus Cosmoderm

Pada 1hb Ogos 2015, Ben Ashaari minta jadi wakil KBBA untuk event Cosmoderm disana. Event ini adalah program Jelajah Kampus Cosmoderm - Grooming For Success. Menarik bukan? Program ini sangat bermanafaat kepada para pelajar untuk mempersiapkan diri mereka apabila keluar nanti.

Ramai pelajar yang hadir pada hari tersebut. Pelajar mendapat sample barangan Cosmoderm untuk mereka cuba ketika demonstrasi.  di jalankan oleh pihak Cosmoderm. Acara ini mempertengahkan dua pekara:-

1. Cara menjaga kulit
2. Grooming diri




Puan Mawarni - CEO Cosmoderm bercerita pasal produk


1. Cara menjaga kulit


Mengenali kulit kita


Cara menjaga kulit adalah penting. Sebab itu adalah perception atau pandangan pertama orang kepada kita. Apabila kita kelihatan kemas dan cantik.Ini akan memberi tanggapan baik. Terutama penjagaan kulit muka. Sasaran cosmoderm untuk pelajar ini supaya mereka bersedia di peringkat awal ini. Supaya mereka cantik, handsome dan kemas apabila keluar nanti.

Pihak cosmoderm mengajar cara menjaga kulit muka supaya tidak berjerawat dan elak dari berjeragat. Ilmu yang di jara sangat bagus. Akak yang sudah 42 tahun pun suka dengar penerangan mereka. Bukan senang hendak dapat woiii..percuma. Beruntung pelajar-pelajar ini

2. Grooming diri.


Azlia Idha perunding imej


Grooming diri diajar cara pemakaian yang betul oleh perunding imej Azlia Idha. Beliau berpengetahuan luas dalam pembentukkan imej dan stylist. Pelajar diajar cara pemakaian, warna yang sesuai untuk warna kulit dan style yang menarik bila berhadap dengan masyarakat dan penemuduga. Kepentingan imej adalah pandangan orang kepada kita samada kita berdisiplin, imej yang bersih dan 'very influencing'. Azlia juga mengajak pelajat-pelajar ini memberi idea mengenai pembentukan imej mereka secara berkumpulan dan individu. Apa lagi gamat dewan jadinya.


Pelajar sedang melakukan aktiviti




Aktiviti berkumpulan




Sedang berfikir hendak tulis apa

Setiap penerangan banyak membantu samada dari pihak cosmoderm dan Azlia. Ini membuatkan pelajar lebih yakin untuk keluar bertemu dengan rakan atau apabila masuk alam pekerjaan.

Pihak pengajur berpuas hai dengan acara ini kerana para pelajar memberi tindak balas yang baik. Mereka aktif dan mengambil bahagian setiap acara yang dijalankan.

Terima kasih pada Cosmoderm sebab memberi peluang kepada pelajar ini. Dan peneranagn Azlia Idha sangat berguna kepada mereka.

Acara ini bukan sahaja di UITM. Lendu. Meraka juga ketempat lain seperti UPM Serdang dan UIM Puncak Alam. Syabas di ucapkan kepadaCosmoderm mengadakan siri jelajah ini.

ok bai

No comments:

Post a Comment

SOURDOUGH BANGGALI LOAF

Hi, let me share this beautiful banggali loaf recipe. Which i'm a  bread maker so i plug and play with my discard levine to make this lo...