12 May 2015

'kalau simpan kat rumah nanti ayah ambil beli nombor'..

assalamualaikum

pengajaran
masa hantar adik gi sekolah agama
terdengar perbicaraan antara mak and anak2 dia
mengenai duit sekolah..
mak dia tanya 'abang ada duit?'
'ada ibu..duit pagi tadi ada lebih abang bawa gi sekolah..ibu bagi seringgit aje'
mak dia tanya lagi..'kenapa tak simpan kat rumah?'
'kalau simpan kat rumah nanti ayah ambil beli nombor'
hurrmmm.. bukan nak sibuk tapi pilu sangat bla dengar anak cakap macam tu.. kita tak tahu apa berlaku.. hanya melihat luaran
dari pengamatan akak lah.. airmuka mak dia pun mcm susah je.. mak motor pun tak kira jalan ko ker jln aku ker. main redah..
kita doakan terbaik untuk family ni
kita ambil iktibar dari perbicangan mereka anak-beranak
ok bai

No comments:

Post a Comment