13 March 2015

masak lemak cili padi ikan parang

assalamualaikum

hari ni masak lauk ..masak lemak cili padi ikan parang


masak lemak cili padi biasa-biasa sahaja. tapi yang jadikan dia sedap dan tergugat iman ialah telur ikan parang. masa kecil-kecil dulu arwah mak dan ayah suka lauk mcm ni. target ikan parang ada telur. masak asam pedas, pindang, masak lemak, masak kicap atau goreng mcm tu pun dah sedap.

ikan parang ni berlemak tapi banyak tulang. ramai tak suka.. tapi akak suka..masa duduk sungai petani tak jumpa..bukan tak jumpa tapi susah dan mahal. kat sini murah aje..

kalau suka boleh lah cuba masak mcm ni

ok bai

No comments:

Post a Comment