31 August 2016

MENJAYAKAN FOOD PHOTOGRAPHY DI LEXIS HIBISCUS

FOOD PHOTOGRAPHY DI LEXIS HIBISCUS


Kali ini Kak Z bersama dengan Chef-Chef  di Lexis Hibiscus, Port Dickson. Resepi yang diaorang sediakan semua menarik. Chef-chef ini mempunyai pengalaman yang lama dalam dunia kulinary dan perhotelan. 

Sesi photograpy kali ini di bandtu dengan pencahayan terang dari luar dan persekitaran Restoran Jepun di Lexis secara kebetulan tutup untuk pelanggan. Jadi Mudah Bagi Kak Z turun naik kerusi untuk mendapat gambar yang cantik. Chef-chef yang ada ada telahmemberi persembahan yang menarik untuk plating mereka atau food style.

Kak Z datang dan photoshoot terus. dan style kan sedikit untuk nampakkan gambar lebih meriah.Harap korang teruja melihat gambar yang Kak Z kongsikan disini. Gambar-gambar ini akan disiarkan dalam akhbar dan majalah  yang perlu Kak Z rahsiakan dahulu. Bila dah disiarkan, Kak Z akan berita ok..








Kak Z nak ucapkan terima kasih kepada  MARCOM  Lexis Hibiscus , Miss Jini, Miss Dinesh dan Mr Nabil sebab memberi peluag untuk usahasama  ini. Thank you Chef Aidil your team were great. Thank Chef Nick Norman, Chef Sobri, Chef Zuraidi dan Chef Mok Orang kuat dalam menyumbangkan resepi .



2 kali photoshoot dengan Chef Nick Norman untuk 2 resepi berbeza. Minta maaf dan sabar dengan I yang banyak cekadak..hii..sebab nak dapat angle yang menarik. Jangan serik...apa pun pengalaman dengan uols sangat menarik.

Pengalaman Kak Z dengan hotel yang pernah Kak Z berkerjasama semua menarik. Banyak ilmu yang Kak Z dapat. Dalam ilmu masakan, planting, dan photograhy. Pengalaman ini memajukan kemahiran Kak Z dari satu langkah ke satu langkah yang lain. Korang jangan jelus .. sebab semua ini ada kesabaran yang perlu korang bayar.

ok bai

No comments:

Post a Comment

SOURDOUGH BANGGALI LOAF

Hi, let me share this beautiful banggali loaf recipe. Which i'm a  bread maker so i plug and play with my discard levine to make this lo...