05 June 2016

Media Networking Dinner.. The Straits Hotel and Suites


The Straits Hotel and Suites Melaka adalah sebuah hotel yang diuruskan dibawah Topotels. yang telah menyambut Ulang Tahunnya yang pertama pada 29 Mei 2016 yang lepas. Selain itu juga Topotels juga telah memenangi Anugerah Indonesia Travel and Tourism Award bagi tahun 2015/2016. Antara hotel dibawah Topotels adalah :


  1.  Ramada Encore Bali Seminyak operated by Topotels ( Bali Indonesia)
  2.  Maison at C by Renotel ( Bali, Indonesia)
  3. Paragon Ayola Bali Seminyak ( Bali Indonesia )
  4. Vio Hotels – Bandung ( Bandung Indonesia)
  5. Ivory by Ayola – Bandung ( Bandung Indonesia)
  6. Jadul Adarapura by Renotel ( Bandung, Inodnesia)
  7. Regata Hotel managed by Topotels ( Bandung, Indonesia)
  8. Odua Bekasi Hotel ( Bekasi , Indonesia )
  9. Treva International by Ayola ( Jakarta , Indonesia)
  10. Aruna Senggigi managed by Topotels
  11. Le Polonia Hotel & Convention ( Medan Indonesia)
  12. The Straits Hotel & Suites managed by Topotels – Malaysia ( Melaka , Malaysia)
  13. Adimulia Hotel managed by Topotels.( Medan , Indonesia)


Malahan Topotels juga akan membuka beberapa lagi cawangan Hotel di Indonesia dan juga Malaysia. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai hotel-hotel dibawah Topotels boleh terus ke website http://www.topotels.com/






The Straits Hotel and Suites terletak di kawasan yang telah di iktiraf oleh Unesco sebagai tempat bersejarah di dunia. Contohnya  A Famosa, Istana Melaka, Sungai Melaka, Jonker Walker dan Bangunan Stadhuys. Kak Z telah di jemput oleh pihak Straits dan Topotels telah mengadakan " Media Networking Dinner " bagi merapakan hubungan pihak hotel dan juga media yang lain. Antara yang turut hadir adalah Majalah Aroma, Santai Travel, Harian Metro, Utusan Malaysia , Sinar Harian, Melaka Hari Ini , Lifestyle & Travel Blogger dan lain-lain lagi media. Ini bertujuan pada merapatkan hubungan sesama media dan menjaga hubungan baik antara Media dan Topotels.






Makan malam ini telah di adakan di Sidepools Hotel, tingkat 23, The Straits Hotel and Suites. Dari atas ini melihat keindahan Bandar Melaka Waktu Malam, dan laut Selat Melaka di waktu senja. Para tetamu yang hadir boleh menikmati makanan dengan tenang di tepi kolam renang yang berwarna biru. Di sebabkan ketenangan itu Kak Z, Mummy Julia dan AK editor Majalah Santai berborak sampai majlis habis. Jadi hanya kami bertiga sempat bergambar. Malam tersebut Kak z memenangi hadiah Lucky Draw, bermalam semalam di Strait Hotel dan Suites, Melaka. Pasti anak-anak suka sebab swimming pools yang best. Terima kasih The Straits.

Kak z mengucapkan terima kasih kepada The Straits Hotel and Suites kerana menjemput kak Z dari majalah Aroma dan juga blogger ke 'Media Networking Dinner ini. Semoga hubungan antara Media dan The Straits Hotel dan Suites akan berjalan lebih meriah selepas ini.

ok bai

noted: Thank you mummy Julia for some of the picture



No comments:

Post a Comment

SOURDOUGH BANGGALI LOAF

Hi, let me share this beautiful banggali loaf recipe. Which i'm a  bread maker so i plug and play with my discard levine to make this lo...